ישראל מרחיבה את היקף הפאנלים הסולאריים הקרקעיים

השפעות והזדמנויות למשק ולמשקיעים 

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה (06.06) את בקשת משרד האנרגיה והתשתיות להגדיל את היקף מכסת השטחים עליהם ניתן להקים פאנלים סולאריים על הקרקע.
עד היום, במסגרת החלטת המועצה משנת 2020, הוגבל האישור להקמת מתקנים קרקעיים רק לשטח של עד 20 אלף דונם, אלא שלאור בקשת המשרד, נעתרה כעת המועצה להגדיל באופן משמעותי את המכסה ב-35 אלף דונם נוספים. מתוך מכסה זו, 15 אלף דונם ייועדו להקמה של מתקנים גדולים ועוד 10 אלף דונם להקמה של מתקנים בינוניים במחוזות. בנוסף, דיון על 5000 דונם נוספים יתקיים בעוד כחצי שנה לאחר מעקב אחר הסרת חסמים בנושא של תיקון תקנות, עידוד הקמה בדוד שימוש, הסרת חסמים סביבתיים וכדומה.

מקור: ספונסר (06.06.23)

https://www.sponser.co.il/Article.aspx?ArticleId=112114

להחלטה להגדיל את מכסת השטחים לפאנלים סולאריים מבוססי קרקע יכולה להיות מספר השפעות חיוביות על המשתמשים ועל הקהילה הרחבה יותר. הנה כמה יתרונות פוטנציאליים:

1. הגברת ייצור אנרגיה מתחדשת: עם הרחבת המכסה ניתן לנצל שטחי קרקע נוספים להתקנות פאנלים סולאריים. המשמעות היא גידול משמעותי ביכולת ייצור האנרגיה המתחדשת. אנרגיה סולארית היא נקייה, שופעת ובר קיימא, כך שהפאנלים הנוספים יכולים לתרום להפחתת ההסתמכות על דלקי מאובנים ולהפחתת פליטת גזי חממה.

2. אבטחת אנרגיה משופרת: הפריסה המוגברת של פאנלים סולאריים יכולה לעזור לגוון את תמהיל האנרגיה ולהפחית את התלות במקורות אנרגיה מסורתיים. באמצעות ניצול כוחה של השמש, המשתמשים יכולים לייצר חשמל באופן מקומי, ובכך לשפר את אבטחת האנרגיה ולהפחית את הפגיעות לשיבושים בשרשרת האספקה.

3. חיסכון בעלויות: אנרגיה סולארית מציעה חיסכון בעלויות לטווח ארוך בהשוואה למקורות קונבנציונליים כמו דלקי מאובנים. משתמשים המתקינים פאנלים סולאריים יכולים לייצר חשמל בעצמם, להפחית את תלותם ברשת ועשוי להוזיל את חשבונות האנרגיה שלהם. על ידי ניצול המכסה המורחבת, למשתמשים נוספים תהיה הזדמנות ליהנות מאנרגיה סולארית חסכונית.

4. יתרונות סביבתיים: אנרגיה סולארית היא מקור אנרגיה נקי ומתחדש, שאינו מייצר פליטת גזי חממה במהלך הפעולה. על ידי הגדלת השימוש בפאנלים סולאריים, ניתן להפחית את ההשפעה הסביבתית הכוללת, לרבות זיהום אוויר ומים. מעבר זה לכיוון אנרגיה מתחדשת מתיישב עם יעדי הקיימות ותורם להפחתת שינויי האקלים.

6. מעורבות וחינוך בקהילה: הרחבת מתקני פאנלים סולאריים יכולה להעלות את המודעות לאנרגיה מתחדשת ולעודד מעורבות קהילתית. למשתמשים עשויה להיות הזדמנות להשתתף ביוזמות סולאריות קהילתיות או לנצל תמריצים ותוכניות ממשלתיות לאימוץ אנרגיה סולארית. זה יכול לטפח תחושת אחריות סביבתית ולחנך אנשים לגבי היתרונות של אנרגיה נקייה.

חשוב לציין כי הטבות פוטנציאליות אלו עשויות להשתנות בהתאם לנסיבות הספציפיות וליישום המכסה המורחבת. תקנות מקומיות, תמריצים ותנאי שוק ישחקו תפקיד משמעותי בקביעת האופן שבו משתמשים יכולים לנצל ביעילות ולהפיק תועלת מהזמינות המוגברת של פאנלים סולאריים מבוססי קרקע.

הזדמנויות השקעה: מכסת השטחים המוגדלת עבור פאנלים סולאריים מבוססי קרקע פותחת הזדמנויות השקעה חדשות בפרויקטים של אנרגיה סולארית. משקיעים ויזמים בתחום הסולארי יכולים לבחון את הפוטנציאל של פיתוח חוות סולאריות או מתקנים צמודי קרקע באזורים המורחבים. זה יכול למשוך השקעות בפיתוח פרויקטים, רכש ציוד, בנייה ותפעול שוטף.

צמיחת שוק: הרחבת הפאנלים הסולאריים מבוססי הקרקע מסמלת את פוטנציאל הצמיחה של שוק האנרגיה הסולארית. זה מצביע על הגדלת תמיכה ומחויבות ממשלתית לאנרגיה מתחדשת, מה שהופך אותו למגזר אטרקטיבי עבור משקיעים. יזמים יכולים למנף את פוטנציאל הצמיחה הזה כדי להקים או להרחיב את עסקי האנרגיה הסולארית שלהם, כגון ייצור פאנלים סולאריים, חברות התקנה או חברות לפיתוח פרויקטים סולאריים.

הפאנלים הסולאריים של LONGI וממירי SOLIS הם הבחירה האידיאלית עבור התקנות מבוססות קרקע. בזכות  האמינות, היעילות והעמידות של מוצרים, ייצור האנרגיה באמצעותם באזורים המורחבים הוא מקסימלי, מה שמבטיח השקעה בטוחה ואפקטיבית.