הבינה המלאכותית מגיעה (גם) לממירים הסולאריים

הבינה המלאכותית מגיעה (גם) לממירים הסולאריים והופכת אותם ליעילים יותר, חסכוניים יותר וחכמים הרבה יותר

06.07.2023

מבוא:
תחום האנרגיה המתחדשת מתפתח במהירות, מה שהופך את ניתוח הנתונים לנתון משמעותי ומכריע במערכות הסולאריות, במיוחד בתפעול ואופטימיזציה של ממירים סולאריים. 
Solis, ספקית מובילה של ממירים סולאריים באירופה, אימצה את הכוח של בינה מלאכותית (AI) ושל טכנולוגיות תקשורת והעברת הנתונים (IoT), כדי להציע יכולות ניתוח נתונים בזמן אמת. במאמר זה, ננתח כיצד Solis ממנפת טכנולוגיות אלה כדי  לספק תובנות חשובות ולאפשר ניטור יעיל, זיהוי תקלות ואופטימיזציה של המערכת, בממשק פשוט וידידותי למשתמש ובזמן אמת, מה שהופך את הממירים שלהם למתקדמים בעולם.

1. החשיבות של ניתוח נתונים בזמן אמת:
תפעול יעיל ואופטימיזציה של מערכות אנרגיה סולארית מסתמכים על ניתוח נתונים מדויק ובזמן, על אף קצב השינויים המהיר והתכוף המתרחש במערכות אלה. ניתוח נתונים בזמן אמת מאפשר לבעלי ומפעילי מערכות לנטר את הביצועים של הממירים הסולאריים שלהם באופן רציף, באופן המאפשר את הפקת היעילות המירבית מהמערכת. על ידי מינוף AI ו-IoT, הממירים הסולאריים של Solis מציעים מגוון יתרונות, כולל:

א. זיהוי תקלות מיידי: אלגוריתמי AI מנתחים באופן רציף זרמי נתונים המתקבלים מהממירים הסולאריים, ומזהים במהירות כל חריגה או תקלה במערכת, מה שמאפשר תחזוקה בזמן ומפחית את זמן ההשבתה וכתוצאה מכך, גם לחיסכון בזמן, בכסף ובמשאבים. 
 ב. ניטור ביצועים: ניתוח נתונים בזמן אמת מספק תובנות לגבי הביצועים של הפאנלים הסולאריים והמערכת הכוללת. מפעילים יכולים לעקוב אחר ייצור אנרגיה, לזהות בעיות פוטנציאליות ולמטב את הביצועים.
ג. ניטור ובקרה מרחוק: מערכות ניטור המופעלות על ידי AI מאפשרות גישה מרחוק לממירים הסולאריים, ומאפשרות למפעילים לנטר ולשלוט במערכות שלהם מכל מקום. נוחות זו משפרת את יכולות ניהול המערכת ופתרון רב הבעיות מרחוק.

2. תחזוקה חזויה מבוססת בינה מלאכותית:
יתרון משמעותי אחד של ניתוח הנתונים בזמן אמת של הממירים הסולאריים של Solis הוא היכולת שלהם ליישם תחזוקה חזויה. על ידי ניתוח כמויות אדירות של נתונים שנאספו מהממירים, אלגוריתמי AI יכולים לזהות דפוסים ומגמות המצביעות על כשלים או אפשרות להתרחשות תקלות  בציוד, או מקרים בהם המערכת אינה מפיקה 100%. יכולת חיזוי זו מאפשרת תחזוקה יזומה ומפחיתה את הסיכון להשבתה בלתי צפויה או ירידה בביצועים.

3. אופטימיזציה של ביצועי המערכת:
עם ניתוח נתונים בזמן אמת, ממירים סולאריים של Solis מאפשרים אופטימיזציה של ביצועים. על ידי ניטור רציף של פרמטרים שונים, כולל קרינת השמש, טמפרטורת הסביבה ויעילות הפאנל, אלגוריתמי AI יכולים לבצע התאמות דינמיות כדי למקסם את ייצור האנרגיה. התאמות אלו עשויות לכלול אופטימיזציה של כניסת הממיר לפעולה, התאמת גורם ההספק או ניהול זרימת הספק תגובתי. כתוצאה מכך, בעלי מערכות יכולים להפיק את תפוקת האנרגיה המקסימלית מהפאנלים הסולאריים שלהם.

4. ניהול אנרגיה חכם:
ממירים סולאריים חכמים של Solis מספקים הרבה מעבר להמרת אנרגיה בסיסית. הם יכולים לתקשר עם מכשירים חכמים אחרים, כגון מערכות אחסון אנרגיה או מכשירי חשמל ביתיים חכמים, כדי לייעל את צריכת האנרגיה והאחסון. על ידי ניתוח נתונים על ייצור אנרגיה, דפוסי ביקוש ותמחור, הממיר יכול לקבל החלטות חכמות לגבי שימוש באנרגיה, העברת עומס ואינטראקציה ברשת. אינטגרציה זו מאפשרת לבעלי מערכות סולאריות ולעסקים להשיג יעילות אנרגיה רבה יותר וחיסכון בעלויות.

5. שיפור אמינות ועמידות המערכת:
ניתוח נתונים בזמן אמת תורם גם לאמינות ולעמידות של ממירי Solis. על ידי ניטור רציף של ביצועי המערכת, הממיר יכול לזהות סימנים מוקדמים של דגרדציה או כשל ברכיבים. זה מאפשר התערבות בזמן ומונע בעיות פוטנציאליות במערכת. בנוסף, אלגוריתמי AI יכולים ללמוד מנתונים היסטוריים, מה שמאפשר לממיר להסתגל ולשפר את הביצועים שלו לאורך זמן, ובכך להאריך את תוחלת החיים שלו ולשפר את אמינות המערכת הכוללת.

סיכום:
השילוב של טכנולוגיות AI ו-IoT בממירי Solis מגלם יתרונות רבים שטרם נראו כמותם במערכות סולאריות אחרות. ניתוח נתונים בזמן אמת מעניק לבעלי ומפעילי מערכות תובנות חשובות לגבי ביצועי המערכת, מאפשר תחזוקה חזויה, מייעל את ייצור האנרגיה ומשפר את אמינות המערכת הכוללת. עם התקדמות מתמשכת ב-AI ו-IoT, אנו יכולים לצפות מ-Solis למנף עוד יותר את הטכנולוגיות הללו, שיובילו למערכות אנרגיה סולארית יעילות וחכמות יותר.