חושבים ירוק: צמיחתן של טכנולוגיות סולאריות וההזדמנויות הכלכליות החדשות למשקיעים

עסקים הנמצאים במבנים נמוכים עם שטח גג גדול הם אידיאליים להתקנה של מערכות סולאריות על הגג.


חידושים וטכנולוגיות סולאריות חדשות נמצאים בצמיחה מואצת ובעוד פחות מעשור כבר נראה שימוש נרחב באנרגיה סולארית. אילו חידושים אנחנו צפויים לראות בתחום ומה המשמעות עבור המשקיעים? ריכזנו עבורכם את התשובות.

עתיד האנרגיה הסולארית מעולם לא היה ירוק ומזהיר יותר. הפוטנציאל של החידושים הטכנולוגיים בתחום ברור מתמיד וההזדמנות הכלכלית רלוונטית במיוחד, בעיקר נוכח המיתון הכלכלי שצופים האנליסטים. מנתונים של רשות מקרקעי ישראל, שנת 2202 נרשמה כשנת שיא לעסקאות אנרגיה מתחדשת סולארית: כ-9,000 דונם שווקו לייצור ואגירה של אנרגיה סולארית בהיקף של כ-750 מגה וואט. ההכנסות מאנרגיה סולארית בין השנים 2022-2017 עמדו על כ-185 מיליון שקלים והתחזיות ל-2023 אופטימיות במיוחד.

הפעילות הירוקה נתמכת גם על ידי הממשלה, המקדמת מדיניות לקידום יעדי אנרגיה מתחדשת בישראל והגדלת ההיצע. הדור הבא של המודולים טמון בטכנולוגיות התאים הסולאריים, בהם תאים מרובי צמתים, תאי סרט ותאים סולאריים ממוקדי גב (IBC) – כולם נועדו לשפר ביצועים ולהפחית את העלויות. במסגרת החידושים בתחום אנחנו צפויים גם לראות חומרים חדשים, זולים ויעילים יותר – אשר יפחיתו את העלות הכוללת של ייצור אנרגיה ירוקה.

טכנולוגיות חדשות, עלויות חדשות

המערכת הסולארית מותקנת על גג העסק בהתאם לגודל הגג, כאשר ככל שהמערכת גדולה יותר – כך העלות שלה נמוכה יותר והרווח על ההשקעה גדל בהתאמה.


אחד היתרונות הבולטים של פיתוחים טכנולוגיים חדשים בתחום של אנרגיה מתחדשת, היא ללא ספק התייעלות וצמצום עלויות הייצור. מדינות מסביב לעולם כבר זיהו מזמן את הפוטנציאל הכלכלי האדיר במעבר לאנרגיה סולארית, כאשר השקעות בתחום הגיעו לשיא של 1.1 טריליון דולר בשנת 2022. המניות זינקו בהתאמה והמשקיעים קצרו את שורת הרווח המרשימה.

בעשור הקרוב צפויה כאמור אנרגיה סולארית להתרחב יותר מכל מקור חשמל אחר, ולהפוך לאופציה מעשית במספר רב יותר של מדינות. היצרנים פועלים במרץ לשיפור מערכות ההרכבה והמעקב ופתיחת הזדמנויות חדשות להתקנה של מערכות סולאריות באתרים שנחשבו בעבר לקשים ויקרים מאוד, בהם למשל קרקעות חקלאיות, אזורים הרריים וגופי מים. המערכות החדשות אמנם עשויות להיות כרוכות בעלויות גבוהות יותר של מעקב, אך החיסכון מגיע דווקא מצמצום עלויות ההתקנה, נוכח האפשרות לבצע אותה ללא שיטוח הקרקע והרחבת שטחים.

התרחבות השימוש באמצעים דיגיטליים באמצעות בינה מלאכותית (AI) יכולה גם היא להפחית עלויות, תוך שילוב טוב יותר של מערכות PV סולאריות עם רשתות חשמל המגביר את הרווחיות והעמידות. חברת LONGI למשל רשמה שיא עולמי ביעילות תאים סולאריים מסיליקון, כאשר נתון זה מצביע על התמקדות החברה במחקר ופיתוח לצורך שיפור יעילות התאים הסולאריים עבור דור העתיד של המודולים.

 

פוטנציאל חיובי למשקיעים באנרגיה סולארית


הדיווחים אודות הרבעון האחרון של 2022 מציגים מגמה מסתמנת ברורה: חברות הסולאר מציגות ביצועים חזקים וצמיחה בביקוש, בהכנסות וברווחיות. טכנולוגיות פוטו-וולטאיות (PV) מציגות התקדמות מרשימה ומרחיבות בהדרגה את יכולת ההתאמה של האנרגיה הסולארית. בינואר 2023, מניות של חברות ציבוריות בתחום הסולאר הציגו זינוק משמעותי ועקפו את מדדי S&P 500 ו-Nasdaq 100 ב-6.86% ו-4.35% בהתאמה.

הפיתוחים והחידושים הטכנולוגיים בענף הסולאר, אלו הקיימים ואלו שצפויים להיכנס לתחום במסגרת פרויקטים היברידים שישלבו אנרגיה סולארית עם אגירה, יחזקו את האמינות שלה ואת פוטנציאל הצמיחה של הענף בטווח הארוך במידה ניכרת אף יותר. משקיעים המעוניינים לעשות את דריסת הרגל בתחום המתפתח והמבטיח, יכולים להשקיע במניות ישירות של חברות הסולאר או באמצעות תעודות סל המחזיקות בתיק מגוון של חברות סולאר עולמיות.


RCS SOLAR עושה מאמצים רבים לספק ללקוחותינו הפרטיים, העסקיים והמסחריים כאחד את המוצרים הטובים ביותר בשוק – כמפיצים הבלעדיים בישראל של יצרנית הפאנלים הסולאריים המובילה בעולם, LONGI, וכמפיצים בלעדיים של SOLIS, היצרנית מהטופ העולמי בממירי סטרינג.